niedziela, 12 sierpnia 2012

Breakout

  Zespół wokalno-instrumentalny Breakout powstał lutym 1968 r. w Warszawie z inpiracji Tadeusza Nalepy i Jacka Grania (Franciszka Walickiego) na bazie grupy Blackout. J. Grań wymyślił nazwę grupy, która miała podkreślać "wyłamanie się" formacji z konwencji obowiązującej w polskiej piosence młodzieżowej i nawiązanie do dorobku ambitniejszej muzyki rockowej. Breakout po raz pierwszy wystapił 21 lutego w klubie "Muzyki Rytmicznej" warszawskiej "Stodoły", zaś oficjalnie zadebiutował 27 lutego 1968 r. podczas I "Musicoramy".
  W "Stodole" zaprezentowano: "You Keep Me Hanging On"; "Koło Birczy"; "Gdzie chcesz iść"; "Powiedzieliśmy już wszystko"; "Za siódmą górą"; "Wołanie przez Dunajec"; "Powiedz swoje imię"; "Daj psu kość"; "Masz na to czas"; "Green Onions"; "Let It Be Me"; Why (Am I Treated So Bad)"; "Czy mnie jeszcze pamiętasz?" i "River Deep, Mountain High".
  Grupę tworzyli: Mira Kunasińska (eks Blackout) - śpiew; T. Nalepa (eks Blackout) - gitara, śpiew; Janusz Zieliński (eks Blackout) - gitara basowa; Krzysztof Dłutowski (eks Blackout) - organy, pianino i Józef Hajdasz (eks Blackout) - perkusja. Po "Musicoramie" zespół wyruszył w trasę koncertową po kraju. W kwietniu 1968 r. nowym basistą został Michał Muzolf (eks Tarpany), a w czerwcu grupa wyjechała na pięciomiesięczne występy w klubach Holandii, Belgii i Luksemburga z repertuarem zawierającym m. in. kompozycje Cream i Vanilla Fudge. Do tego czasu wykonywano zarówno utwory pochodzące z okresu Blackout ("Daj psu kość"; "Gdzie chcesz iść"), jak i nowe kompozycje spółki T. Nalepa - Bogdan Loebl ("Powiedzieliśmy już wszystko"; "Koło Birczy"; "Zapytam ptaków"). W Rotterdamie zespół wystąpił obok brytyjskich Small Faces.
  Po powrocie do kraju Breakout przypomniał się publiczności w listopadzie 1968 r. Miesiąc później podczas Telewizyjnej Giełdy Piosenki zaprezentowano kompozycję T. Nalepy do słów J. Grania "Gdybyś kochał, hej!", pilotującą album "Na drugim brzegu tęczy". Przed realizacją płyty długogrającej z grupy odszedł K. Dłutowski. Album stał sie początkiem triumfalnego pochodu grupy Breakout przez krajowe estrady. Sukces współtworzył, współpracujący z zespołem w latach 1969-1973, saksofonista jazzowy Włodzimierz Nahorny.
  Po udanym występie na VII KFPP w Opolu (nagroda Polskiej Federacji Jazzowej dla zespołu i W. Nahornego) przyszło zespołowe zwycięstwo na II Młodzieżowym Festiwalu (Plebiscycie) Muzycznym o Złotą Kotwicę Sopockiego Lata 1969, a następnie występ na XII Festiwalu "Jazz Jamboree". Częsta prezentacja nagrań zespołu w radio, koncerty i swietne recenzje sprawiły, iż Breakout szybko znalazł się w czołówce polskich wykonawców rockowych. Dowodem tego były ankiety "Jazzu" i pisma "Musicorama" na najpopularniejszych wykonawców roku 1969, w których Breakout zdetronizował Skaldów, a płyta "Na drugim brzegu tęczy" w plebiscycie "Musicoramy" uznana została za "Album roku".
  Od sierpnia 1969 r. nowym basistą formacji został Piotr Nowak (eks Blackout), który zastąpił M. Muzolfa. Jesienią grupa występowała w Holandii, Czechosłowacji i Berlinie Zachodnim. W listopadzie 1969 r. z zespołem rozstał się P. Nowak. Jego rolę w styczniu 1970 r. przejął Józef Skrzek (eks Silesian Blues Band). Odszzedł też J. Grań. Breakout popadł w kryzys.
  Zespół atakowano za psychodeliczną muzykę i długie włosy, co doprowadziło do jego bojkotu w telewizji, a także w innych mediach. Pomimo dużej popularności Breakout nie trafił już więcej na opolski festiwal, a jedynymi mozliwościami posłuchania nowych nagrań grupy stały się koncerty i regularnie nagrywane płyty długogrające. Po odejściu J. Skrzeka pod koniec 1970 r. T. Nalepa zaprezentował nowy skład grupy. W zespole obok lidera, M. Kubasińskiej i J. Hajdasza znaleźli się: Dariusz Kozakiewicz (eks Pięciu) - gitara; Tadeusz Trzciński (eks Pięciu) - harmonijka ustna i Jerzy Goleniewski (eks Quorum) - gitara basowa.
  Choć hasłem brupy Breakout od początku było przełamanie stereotypu polskiej muzyki młodziezowej, mogło zostać ono zrealizowane dopiero na bazie bluesa. T. Nalepa miał szczęście wcześnie, jak na nasze warunki, zetknąć się z autentycznym bluesem, słuchając taśm z nagraniami czarnych bluesmanów, które przywiózł do Polski w 1965 r. Eric Burdon i podarował Piotrowi Puławskiemu - wokaliście Polan. Album grupy Breakout "Blues" z 1971 r. stał się wydarzeniem na naszym rynku. Lider usiłował na płycie pogodzić bluesową konwencję z tradycją popularnej ballady. W efekcie przez kilka lat powstawały albumy łączące oba nurty.
  Po odejściu w kwietniu 1971 r. J. Hajdasza, perkusistami grupy byli: Andrzej Tylec (eks Romuald i Roman), a w czerwcu Janusz Stefański, a od lata - Jan Mazurek (eks Quorum). W tym czasie z formacją rozstał się D. Kozakiewicz. W lutym nastepnego roku J. Hajdasz powrócił do zespołu, a później trzecim wokalistą na krótko został Jan Izbiński. W latach 1973-1975 Breakot dwukrotnie wystepował w Holandii, odbył trasy koncertowe po ZSRR i NRD. 21 listopada 1974 r. zespół otrzymał "Złotą Płytę" za album Karate podczas specjalnego koncertu na XXI "Musicoramie". Wówczas T. Nalepie towarzyszyli: Jerzy Goleniewski - gitara basowa; Maciej Radziejewski (eks Krzak) - gitara; Ireneusz Dudek (eks En Face)- harmonijka ustna i Marek Surzyn (ur. 14.08.1954 r.) - perkusja. W 1975 r. grupa wystąpiła jako gość finału III Młodzieżowego Festiwalu Muzycznego w Katowicach oraz na imprezie "Eurorock".
  W okresie tym kilkakrotnie zmieniał się skład zespołu. Obok M. Kubasińskiej i T. Nalepy w grupie występowali: T. Trzciński (1973) - harmonijka ustna; J. Goleniewski (1973-1975) - gitara basowa; Zdzisław Zawadzki (1974) - gitara basowa; Winicjusz Chróst (1974) - gitara; Bogdan Lewandowski (eks Nowa Grupa) (1975) - instrumenty klawiszowe; Bogdan Kowalewski (eks Szafiry) (1975) - instrumenty klawiszowe; Stefan Płaza (eks Wiślanie 69) (1973) - perkusja; Wojciech Morawski (ur. 9.10.1949 r. w Warszawie, eks System) (1974) - perkusja; M. Surzyn (1974) - perkusja i Zbigniew Wesołowski (eks Nowa grupa) (1975) - perkusja.
  Nowe nagrania zespołu Breakout zaczęto prezentować w radiu w 1974 r., ale grupie nie udało się odzyskać utraconej popularności. W 1976 r. formacja praktycznie zniknęła z estrady, biorąc udział tylko w I Międzynarodowej Wiośnie Estradowej (23-25.04.1976). Breakout powrócił na estradę latem 1977 r. podczas III Sopockich Konfrontacji Muzycznych "Pop Session". Zespół tworzyli wtedy: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; Zbigniew Wypych (eks Dzikie Dziecko) (1976-1978) - gitara basowa; B. Lewandowski (1977) - instrumenty klawiszowe; A. Tylec (eks Koman Band) ( 1976-1977) - perkusja; Stanisław Kasprzyk (eks grupa Niemen) (1977) - perkusja oraz M. Surzyn (eks Krzak) (1977-1978) - perkusja.
  W latch 1978-1981 z T. Nalepą współpracowali: Krystian Wilczek (eks Bractwo) (1978-1979) - gitara basowa; Jan Borysewicz (eks Budka Suflera) (1979-1981) - gitara; Roman Wojciechowski (eks Hokus) (1978-1979) - śpiew i Maciej Kubicki (1979) - gitara basowa. Zespół czterokrotnie gościł w ZSRR. W kraju po raz ostatni wystąpił we wrześniu 1981 r. Grupę tworzyli wtedy: T. Nalepa - gitara, spiew; J. Borysewicz - gitara; Z. Wypych - gitara basowa i M. Surzyn - perkusja.
  Breakout kilkakrotnie reaktywowano na okazjonalne występy. Po raz pierwszy 25 maja 1985 r. w Rzeszowie z okazji koncertu "Breakout wraca do domu", później na "Old Rock Meeting" (11-12.07.1986), "To tylko rock and roll - Trzy dekady polskiego rocka (5-6.07.1991), "Blackout - Breakout" (18.07.1992) oraz serię koncertów w końcu 1993 r.
  M. Kubasińska zmarła  25 października 2005 r. w Otwocku. T. Nalepa zmarł 4 marca 2007 roku po długiej i ciężkiej chorobie.
  19 czerwca 2007 roku w Rzeszowie odbył się I Festiwal Breakout ku pamięci Miry Kubasińskiej i Tadeusza Nalepy. 22 sierpnia 2008 roku w Cieszanowie miała miejsce druga edycja Breakout Festiwalu.


Breakout


NAGRANIA PŁYTOWE ANALOGOWE

LP XL/SXL 0531 Pronit
NA DRUGIM BRZEGU TĘCZY
Poszłabym za tobą / Nie ukrywaj - wszystko wiem / Na drugim brzegu tęczy / Czy mnie jeszcze pamietasz? / Wołanie przez Dunajec / Masz na to czas / Gdybyś kochał, hej! / Powiedzieliśmy już wszystko / Gdzie chcesz iść... / Po ten kięzyc złoty
 Nagrano w marcu 1969r. Nagranie 7 z SP SP-191
Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew, harmonijka ustna; M. Muzolf - gitara basowa; W. Nahorny - saksofon altowy, flet; J. Hajdasz - perkusja i Alibabki - śpiew
 Reedycja: LP SX 2391 Muza (1986)
Redeycje kasetowe: MC CK 1083 Muza (1990); MC ARC 002 ARC (1994)

LP XL/SXL 0603 Muza
70A
Skąd taki duży deszcz / Premijanie / Dziwny weekend / Taką drogę / Zapraszamy na korridę / Piękno / Nie znasz jeszcze życia / Przestroga
 Nagrano w lutym 1970 r.
Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; J. Skrzek - gitara basowa, pianino; W. Nahorny - saksofon altowy, flet; J. Hajdasz - perkusja

LP XL/SXL 0721 Muza
BLUES
Ona poszła inną drogą / Kiedy byłem małym chłopcem / Oni zaraz przyjdą tu / Przyszła do mnie bieda / Pomaluj moje sny / Usta me ogrzej / Gdybym był wichrem /  Co się stało kwiatom / Dzisiejszej nocy
 Nagrano w lutym 1971 r.
Skład: T. Nalepa - gitara, śpiew; D. Kozakiewicz - gitara; J. Goleniewski - gitara basowa; T. Trzciński - harmonijka ustna; J. Hajdasz - perkusja
 Reedycja: LP SX 2392 Muza (1986)
Redeycje kasetowe: MC CK 1084 Muza (1990); MC ARC 003 ARC (1994)


LP XL/SXL 0778 Muza
MC CK 002 Muza
MIRA
Do kogo chcesz iść / W co mam wierzyć / Tysiąc razy kocham /Zapytam ptaków / Kwiaty nam powiędły / A maiałeś przyjść / Byłeś we śnie tylko / Luiza / Miałam cały świat
 Nagrano w lipcu 1971 r.
Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; J. Goleniewski - gitara basowa; T. Trzciński - harmonijka ustna; W. Nahorny - saksofon altowy, flet; J. Mazurek - perkusja

LP XL/SXL 0858 Muza
MC CK 0019 Muza
KARATE
Daję ci próg / Takie jest moje miasto / Nocą puka ktoś / Powiedzmy to / Rzeka dzieciństwa / Jest gdzieś taki dom / Śliska dzisiaj droga / Zaprowadzić ciebie muszę tam / Karate
 Nagrano w lutym 1972 r.
Skład: T. Nalepa - gitara, śpiew; J. Goleniewski - gitara basowa; T. Trzciński - harmonijka ustna; J. Hajdasz - perkusja
Reedycja: LP SX 2393 Muza (1986)
Redeycja kasetowe: MC CK 1085 Muza (1990)

LP SXL 1004 Muza
OGIEŃ
Nie zapalaj światła / Wielki ogień / Liście zabrał wiatr / Na dnie mych oczu / Masz to dziś / czarno-czarny film / Dałeś mi pierścień
 Nagrano w naju 1973 r.
Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara; J. Goleniewski - gitara basowa; T. Trzciński - harmonijka ustna; S. Płaza - perkusja

LP SX 1140 Muza
KAMIENIE
Czy zgadniesz / Czułość niosę tobie / Spiekota / Modlitwa / Bądź słońcem / Pójdę prosto / Koło mego okna / Kamienie / Tobie ta pieśń
 Nagrano w kwietniu 1974 r.
Skład: T. Nalepa - gitara, śpiew, harmonijka ustna; W. Chróst - gitara; Z. Zawadzki - gitara basowa; W. Morawski - perkusja

LP SX 1300 Muza
MC CK 095 Muza
NOL (NIEZIDENTYFIKOWANY OBIEKT LATAJĄCY)
Taki wiatr / Słuchaj rytmu / W pochodzie codzienności / Biel / Chciałabym być słońcem / Gdzie mnie wiodą / Co to za człowiek / Zabierz smutek
 Nagrano w lutym 1976 r.
Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; Z. Wypych - gitara basowa; B. Lewandowski - pianino, organy, syntezator; A. Tylec - perkusja

LP SX 1766 Muza
ZOL (ZIDENTYFIKOWANY OBIEKT LATAJĄCY)
Póki smiech na twarzy dziecka / Pozegnalny blues / Dzień zwęgla się / Idzie Wenus / Ona odeszła stąd / Gdy masz przyjść / Oslepił mnie deszcz / Co tam za mgłą / W cieniu bluesa
 Nagrano w marcu 1979 r.
Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; K. Wilczek - gitara basowa; M. Surzyn - perkusja

LP SX 1821 Pronit
ŻAGIEL ZIEMI
Jestem zwyczajnym mięśniem / Dlaczego walczę / Ile Olimpiad / Rekord jest próbą / Żagiel ziemi / To nas łączy / W tłumie stadionu / Historia dysku / Maraton: Biegł przed siebie; Maraton - najdłuższa walka; Czy ludzie muszą się zabijać / Nad stadionem w Olimpii: Nad stadionem w Olimpii; Spójrz na Stadionie
 Nagrywano od grudnia 1978 r. do marca 1979 r.
Skład: M. Kubasińska - śpiew; R. Wojciechowski - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; K. Wilczek - gitara basowa; Z. Wypych - gitara basowa; M. Surzyn - perkusja

SP SP-191 Pronit (03.1969)
Gdybyś kochał, hej! / Za siódmą górą
 Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; M. Muzolf - gitara basowa; J. Skrzek - pianino (2); J. Hajdasz - perkusja

SP SP-24o Pronit (03.1969)
Poszłabym za tobą / Na drugim brzegu tęczy

SP SP-308 Muza (02.1970)
Przestroga / Dziwny weekend

SP SP-376 Muza (07.1971)
Do kogo idziesz / W co mam wierzyć

SP SP-377 Muza (07.1971)
Kwiaty nam powiędły / Luiza

SP SP-392 Muza (02.1972)
Takie moje miasto jest / Powiedzmy to

SP SP-393 Muza (02.1972)
Śliska dzisiaj droga / Zaprowadzić ciebie muszę tam

SP SP-409 Muza (07.1971)
Tysiąc razy kocham / Zapytam ptaków

SP SP-410 Muza (07.1971)
A miałeś przyjść / Miałam cały świat

SP SP-643 Muza (02.1976)
Taki wiatr / Na naszej drodze

SP SS-773 Muza (03.1979)
Pożegnalny blues / Ona odeszła stąd

SP SS-774 Muza (03.1979)
Gdy masz przyjść / Oslepił mnie deszcz

SP 456 139 AMIGA [DDR] (1974)
Heute hast du alles [Masz to dziś] / Wind mit schwarzem Haar [Wietrze czarnowłosy]

PD R-0147 Ruch (02.1970)
Dziwny weekend

PD R-0148 Ruch (02.1970)
Zapraszamy na korridę

PD R-0149 Ruch (02.1970)
Przestroga

PD R-0159 Ruch (03.1969)
Nie ukrywaj - wszystko wiem

PD R-0139-II Ruch (07.1971)
Zapytam ptaków

PD R-0144-II Ruch (07.1971)
Tysiąc razy kocham / Byłes we śnie tylko

LP XL 0624 Muza (1969) [składanka]
PRZEBOJE NON STOP
Nie ukrywaj - wszystko wiem

LP SX/SXL 0938 Muza (10.1972) [składanka]
TO PEJZAŻ MOJEJ ZIEMI - BEAT ORATORIO
To pejzaż mojej ziemi
 Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara; J. Goleniewski - gitara basowa; T. Trzciński - harmonijka ustna; S. Płaza - perkusja

LP K-PSJ 013/014 Poljazz (07.1986) [składanka]
OLD ROCK MEETING A.D. 1986
Wyspa (live) / Na drugim brzegu tęczy (live) / Powiedzieliśmy już wszystko (live) / Gdybyś kochał, hej! (live)
 Skład: M. Kubasińska - śpiew; T. Nalepa - gitara, śpiew; A. Nowak - gitara; B. Kowalewski - gitara basowa; K. Dłutowski - instrumenty klawiszowe; M. Surzyn - perkusja

LP SX 3053 Muza (1992) [składanka]
MC CK 1242 Muza (1992) [składanka]
ZŁOTE LATA POLSKIEGO BEATU 1969 VOL. 1
Powiedzieliśmy już wszystko

LP 855 339 AMIGA [DDR] (16.02.1973) [składanka]
HALLO NR. 9
Daję ci próg (live)

LP 855 340 AMIGA [DDR] (1973) [składanka]
HALLO NR. 10
Aber ich sag' dir nichts davon [czarno-czarny film]

LP 855 341 AMIGA [DDR] (1973) [składanka]
HALLO NR. 11
Rzeka dzieciństwa / Jest gdzieś taki dom

LP 855 344 AMIGA [DDR] (1974) [składanka]
HALLO 2/74
Heute hast du alles [Masz to dziś]

MC CK 1293 Muza (1993) [składanka]
ZŁOTE LATA POLSKIEGO BEATU 1973
To pejzaż mojej ziemi

NAGRANIA RADIOWE

1968:
Powiedzieliśmy już wszystko; Gdybyś kochał, hej!; To sen; Gdzie chcesz iść; Czy mnie jeszcze pamiętasz?

1969:
Koło Birczy; Nie ukrywaj - wszystko wiem


Źródła: "Encyklopedia Polskiej Muzyki Rockowej - ROCN 'N' ROLL 1959-1973" - autorzy: Jan Kawecki, Janusz Sadłowski, Marek Ćwikła, Wojciech Zając (wyd. Rock Serwis Kraków, 1995)
  http://www.tekstowo.pl/wykonawca,breakout.html (zdjęcie)


PS.

1. Uzupełnienie dyskografii i spisu nagrań radiowych mile widziane
2. Szukam wszelkich informacji o Januszu Godlewskim, szczególnie przed debiutem Czerwono-Czarnych oraz po odejściu z Chochołów wiosną 1965 r. Warto tego artystę przypomnieć.
3. Szukam także informacji na temat innych artystów: Marka Szczepkowskiego, Juliusza Wystupa, Sławy Mikołajczyk, Anny Cewe, Mariolaine, Krzysztofa Mikołajczaka.


13 komentarzy:

  1. Mira Kubasińska - Powiedzieliśmy już wszystko...
    http://www.archiwumrocka.art.pl/mira-kubasinska,plyta,2746,powiedzielismy-juz-wszystko.html
    na CD 2 utwory 3-7 to chyba nigdzie indziej nie publikowane nagrania live z Opola 69

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi na ten tytuł.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy nagrania radiowe z 1968 roku
    (Powiedzieliśmy już wszystko; Gdybyś kochał, hej!; To sen; Gdzie chcesz iść; Czy mnie jeszcze pamiętasz) różnią się od tych wersji płytowych i czy są gdzieś wydane ?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem szczerze, że nie wiem. Może ktoś pomoże?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewna zapaść w zespole na pod koniec lat 70-tych chyba wzięła się z powodu choroby T. Nalepy. W rubryce "Muzyka niepoważna" w SM była kiedyś notatka o pobycie Nalepy w szpitalu w związku z poważną chorobą nerek (wtedy nie epatowano ludzi chorobami artystów). Powrót Nalepy i Breakout (podobnie jak Mayall - Nalepa reaktywował zespół przy okazji nowych programów) to płyta Live (bodajże z 1986 roku).

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za podane informacje. Niestety, choroba może pokrzyżować wszelkie plany. Tu nie ma mocnych!
    Nieoceniona Encyklopedia podaje datę powrotu formacji o rok wcześniejszą. Myślę, że autorzy tego dzieła mają rację.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

    OdpowiedzUsuń
  8. Nagrania radiowe Blackout/Breakout gdzieś na razie przepadły. Od lat szukam nagrania "Za siódmą górą" - wersję z organami (chyba K. Dłutowski) - niestety bezskutecznie. Moim zdaniem lepsza wersja niż ta singlowa z fortepianem. Podobnie ma się sprawa z "Gdzie chcesz iść" czy "Powiedzieliśmy już wszystko" poprzedzającymi wersje z albumu "Na drugim..." Myślę że ktoś kto ma dostęp powinien to odkopać, byłoby to coś interesującego wielu fanów Nalepy i jego kapeli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, niestety, takiego dostępu nie mam. Może ktoś z czytelników tego bloga pomoże?
      Pozdrawiam
      Grzegorz

      Usuń
  9. Niezawodny Kameleon Records wydał płytę zespołu Breakout " Za siódmą górą " na której zostały zebrane ultrarzadkie nagrania radiowe i koncertowe z lat 1968-1969. Więcej szczegółów na ich stronie internetowej, Facebooku i na allegro. Myślę że warto ją nabyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, wydawnictwo wydaje ostatnio płyty zespołów z lat 60-tych - Czterech, Pięiolinie, teraz Breakout z lat 1968-1969. Wspaniała inicjatywa!
      Oprócz wymienionych powyżej są przecież płyty innych wykonawców: Krzysztofa Klenczona, grup: Nurt, Stress, Romuald & Roman (oby ukazała się na CD), Bemibek, ABC i - oczywiście - Skaldów. Każdy fan bigbitu może sobie coś interesującego znaleźć. To obecnie, chyba, jedyne wydawnictwo, które specjalizuje się w polskiej muzyce młodzieżowej z tamtego okresu. Oby robiło to jak najdłużej!

      Usuń
  10. W marcu 1971 wczesnym popołudniem byłem na koncercie Breakout w małej sali Technikum Gospodarczego na terenie Sióstr Urszulanek w Pniewach. Ponoć dyrektor był dobrym znajomym Miry Kubasińskiej i dzięki temu doszło do koncertu. Szkoła wtedy była państwowa a po zmianie ustrojowej wróciła do Urszulanek. Z grupą kolegów z Liceum udało nam się zdobyć kilka biletów i usłyszeliśmy na żywo występ. Doskonale pamiętam wszystkich muzyków : Kubasińska, Nalepa, Hajdasz, Kozakiewicz, Trzciński i Goleniewski, w małej sali, na kilkadziesiąt osób byli na wyciągnięcie ręki. Wtedy w Studio Rytm codziennie były grane utwory z płyty Blues Breakout i te nam zagrali, starsze również z Mirą Kubasińską a na koniec utwór grupy Ten Yers After ..Love Like a Man",młody wtedy Dariusz Kozakiewicz dał popis swoją gitarą. Mieli b. dobry wtedy sprzęt-wzmacniacze i kolumny Marshall. Dla nas młodych,w maju zdawaliśmy maturę, z małej miejscowości było to wielkie przeżycie usłyszeć i zobaczyć idoli. Pozdrawiam fanów muzyki z tamtych lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Panu za to wspomnienie. Gratuluję obecności na koncercie swoich idoli i posłuchania "na żywo" tej wspaniałej muzyki.
      Pozdrawiam serdecznie
      Grzegorz

      Usuń