niedziela, 23 maja 2021

Wernisaż [wzmianka]

   Zespół wokalno-instrumentalny Wernisaż powstał w Łodzi w 1969 r. Grupę tworzyli: Donat Maludziński (eks Dziwne Rzeczy) - gitara, śpiew; Cezary Witkowski - gitara, śpiew; Janusz Cedrowski (eks Bardowie) - gitara basowa, śpiew; Zbigniew Szczepański (eks Szarpacze; Grupa R; Bardowie) - perkusja, śpiew. Formacja ćwiczyła i występowała w klubie "Handlowiec" przy ul. Sienkiewicza w Łodzi, grała także na imprezach dla studentów na osiedlu studenckim Lumumbowo. Zespół koncertował także poza Łodzią, m.in. zagrał w wielkim koncercie na stadionie miejskim w Zgierzu. Repertuar grupy składał się głównie z utworów The Beatles oraz rock and rolli.
  Sporadycznie z formacją śpiewała, zwłaszcza w długich trasach, wokalistka Maryla Lerch.
  Po odejściu Z. Szczepańskiego z zespołu, jego miejsce za perkusją zajął Tomasz Pluta.
  Grupa istniała prawdopodobnie (*) do 1971 r.

Źródło:
   "Łódzka scena młodzieżowa. Lata 60. i 70. XX wieku" autor: Dariusz Postolski (wyd. Księży Młyn Dom Wydawniczy, Łódź, 2019 r.)

  Polecam zakup powyższej książki, gdzie można znaleźć zdjęcia tego i innych łódzkich zespołów muzycznych i sporo informacji o muzykach, a także tzw. "smaczków".

 (*) informacja jest tak podana w książce

Żywa jest pamięć o tym zespole, o czym świadczą komentarze pod biogramem zespołu Format, w którym grali muzycy grupy Wernisaż: Donat Maludziński i Tomasz Pluta.

 

4 komentarze:

  1. Klub HANDLOWIEC mieścił się przy ul.Nawrot 23 a grupa WERNISAŻ istniała kilka lat dłużej od podanej bo " ja tm byłam miód i wino piłam"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za informację.
      Adres klubu "Handlowiec" podałem za wymienionym źródłem.
      Może da Pani radę określić przybliżoną datę zakończenia działalności zespołu Wernisaż?
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Jesli mnie pamęć nie myli to WERNISAZ zakończył działalność 1975 - 1977 następnie zmienił się częściowo skład / dołączyła E,Boruch / i nazwa FORMAT. Czy książka,o której Pan wspominał zawiera info o w/wym grupie? Jeśli tak to nabędę ją drogą kupna. Poruszyły mnie TE Wspominki bo to pierwsze miłości,przyjeżnie,itd.Swojś drogą bardzo jestem Pana ciekawa...może się znamy"z tamtych lat.z tamtych lat " Serdeczności EWA

      Usuń
    3. Dziękuję za komentarz.
      Grupa Format jest opisana w książce Pana Dariusza Postolskiego (str. 104-106), podobnie jak zespół Wernisaż (str. 314-315). Biogram grupy Format jest także na tym blogu.
      Jak podejrzewam, z racji miejsca zamieszkania i wieku, pewnie nigdy nie spotkaliśmy się...
      Pozdrawiam serdecznie
      Grzegorz

      Usuń